Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2023.07.21.-től

Tartalom:

1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI

2. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

3. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE

4. A SZOLGÁLTATÁS TARTALMA

5. SZAVATOSSÁG

6. FELELŐSSÉG

7. A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE

8. ELÁLLÁSI JOG

9. PANASZKEZELÉS, JOGSÉRTŐ TARTALOM BEJELENTÉSE

10. JOGORVOSLAT

11. EGYEBEK

1. Szolgáltató Adatai

Név: Hatvan Város Önkormányzata

Székhely, levelezési cím: 3000 Hatvan, Kossuth tér 2.

Telefon: + 36  37 542-300

E-mail: jegyzo@hatvan.hu

Adószám: 15729394- 2-10

A tárhely-szolgáltató adatai:

Amazon Web Service által biztosított felhő alapú tárhely (AMAZON WEB SERVICES EMEA SOCIÉTÉ À RESPONSABILITÉ LIMITÉE; Székhely: 38 AVENUE JOHN F. KENNEDY, L-1855 LUXEMBOURG; Nyilvántartási szám: R.C.S. LUXEMBOURG: B186284; Elérhetőség: https://aws.amazon.com/ )

2. Alapvető rendelkezések

2.1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazzák a Hatvan Város Önkormányzata, mint szolgáltató (továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett, HatvanAPP mobilalkalmazás (a továbbiakban: „Alkalmazás”) használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket. Kérjük, hogy kizárólag csak akkor vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben az ÁSZF minden pontjával egyetért, és azokat magára nézve kötelező érvényűnek tekinti!

2.2. Az Alkalmazás felhasználói (továbbiakban: „Felhasználók”) a regisztrációval, illetve az Alkalmazás használatával elismerik, hogy a jelen ÁSZF-et megismerték és azt magukra nézve kötelezőnek elfogadták. Ha a Felhasználó jelen feltételeket nem fogadja el, nem veheti igénybe az Alkalmazásban nyújtott szolgáltatásokat.

2.3. Módosítás: A Szolgáltató jogosult a jelen ÁSZF egyoldalú módosítására az Alkalmazásban, történő közzététellel. A módosítás a közzététellel lép hatályba és ezt követően irányadó. A módosított ÁSZF-et a szolgáltatást a módosítást követően igénybe vevő Felhasználók az Alkalmazásba történő belépéssel kifejezetten elfogadják. Amennyiben a Felhasználó a módosítással nem ért egyet, bármikor jogosult törölni a felhasználói fiókját.

2.4. A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek.

2.5. A szerződéskötés nyelve a magyar.

2.6. A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

2.7. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jogszabályok az irányadóak, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ekertv.), valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a Felekre külön szerződéses kikötés nélkül is irányadóak.

2.8. A Felhasználók az Alkalmazás szolgáltatásainak egyéb lényeges tulajdonságairól az Alkalmazásban kaphatnak részletes felvilágosítást. 

2.9. Az Alkalmazásban megadott személyes adatok (pl. név és e-mail cím) kezelése teljes mértékben az Adatvédelmi Tájékoztatónak megfelelően történik. Kérjük, figyelmesen olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatót, mielőtt bármilyen információt a Szolgáltató rendelkezésére bocsátana! Az Adatkezelési Tájékoztató a jelen ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi.

3. A szerződés létrejötte

3.1. A Felek között a jelen ÁSZF elfogadása alapján továbbá az Alkalmazás (Google Play vagy Apple App Store-on keresztüli) telepítését  követő regisztrációval, illetve annak használatával szerződés jön létre, amely alapján a Szolgáltató biztosítja az Alkalmazás használatát a Felhasználó részére.

3.2. Az adatbeviteli hibák javítására a regisztrációs adatlap kitöltésével egyidejűleg van lehetősége a Felhasználónak. Kérjük, gondosan ellenőrizze a regisztrációs adatlap tartalmát! A megadott adatok a regisztrációt követően a Felhasználó fiókjában javíthatóak (a „Fiók”-ban alatt az „Fiókom módosítása” menüpontban, az adatok módosításával és ezt követően a „Mentés” gomb használatával). Amennyiben a Felhasználó egyéb adatbeviteli hibát tapasztal, úgy köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltató felé. A Szolgáltató a Felhasználó általi téves vagy hiányos adatmegadással kapcsolatban mindennemű felelősséget kizár.

3.3. A Felhasználó Facebook és Google fiókjával is tud regisztrálni, amely esetben ezen szolgáltatások Általános Szerződési, illetve Felhasználási feltételei az irányadóak.

3.4. E-mailes regisztráció esetén a Szolgáltató megerősítő e-mailt küld, amely útján történő aktiválással jön létre a szerződés.

3.5. A szerződés határozatlan időre jön létre.

3.6. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a regisztrációt saját döntése alapján – így különösen visszaélés gyanúja esetén – ne fogadja el.

4. A Szolgáltatás tartalma

4.1. A Szolgáltató az Alkalmazáson keresztül tájékoztatja a Felhasználókat a Hatvant érintő hírekről, eseményekről, a közintézmények és közszolgáltatások működésének rendjéről és biztosítja számukra az időpontfoglalás lehetőségét a közintézményekbe.

4.2. A Felhasználó az Alkalmazás vonatkozásában kizárólag a tartalomhoz való hozzáférésre, illetve annak és az Alkalmazásban használt szoftverek, programalkotások, egyéb művek célhoz kötött, rendeltetésszerű felhasználására szerez jogosultságot a jelen ÁSZF alapján létrejövő szerződés hatálya alatt, területi korlátozás nélkül.

4.3. A regisztráció és a használat díjmentes, azonban a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a jövőben díjköteles szolgáltatásokat vezessen be. Ilyen esetben a Szolgáltató előzetesen értesíti a Felhasználókat és az ilyen szolgáltatások biztosításához a Felhasználó hozzájárulását kéri.

4.4. A Szolgáltató jogosult az Alkalmazás tartalmának, funkcióinak előzetes tájékoztatás nélküli megváltoztatására.

4.5. A szolgáltatások bármely módosítása a jelen ÁSZF módosított verziójának Felhasználó általi módosításával lép hatályba.

4.6. Egyes szolgáltatások csak bejelentkezéssel elérhetőek, más szolgáltatások igénybe vehetőek bejelentkezés nélkül is.

4.7. Időpontfoglalás: az időpontfoglalások továbbításra kerülnek az érintett szervezet részére. A Profil oldalon a „Foglalásaim” menüpontban van Önnek lehetősége lemondani (törölni) vagy módosítani az érintett időpontot.

4.8. A minden Felhasználót vagy a felmérések szerint érintett Felhasználót érintő hírekről push-értesítést küldünk a Felhasználó hozzájárulása alapján. A push-üzeneteket a Felhasználó ki tudja kapcsolni mind az eszköze beállításaiban, mind az Alkalmazás „Fiók” menüjében.

5. Szavatosság

5.1. A Szolgáltató semmilyen szavatosságot nem vállal az alkalmazás tartalma  vonatkozásában, így nem garantálja, hogy azok pontosak, helytállóak vagy bármely cél elérésére alkalmasak, illetve minőségi vagy egyéb feltételeknek megfelelnek.

5.2. Figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató ingyenesen biztosítja a szolgáltatását, a Felhasználó kellékszavatossági jogot nem gyakorolhat.

5.3. A Szolgáltató nem tudja garantálni az Alkalmazás megszakítás- és hibamentes működését, ilyet nem vállal, a működési hibák miatt nem vonható felelősségre. A Szolgáltató jogosult az Alkalmazás működését karbantartási okokból szüneteltetni.

6. Felelősség

6.1. A jogszabályok által megengedett mértékig a Szolgáltató ezennel kizár minden felelősséget az Alkalmazás Felhasználó általi használata és/vagy ennek eredménye által bármilyen módon, közvetlenül és/vagy közvetetten okozott mindennemű kárért, beleértve, de nem kizárólagossággal a következők által bármilyen módon okozott és/vagy azokból bármilyen módon fakadó károkat:

• a Felhasználó bármiféle tevékenysége, melyre esetleg az Alkalmazásban közzétett információ ösztönözte;

• az Alkalmazás használatának lehetetlensége;

• a szolgáltatás biztosításához közreműködő harmadik személy szolgáltatók, továbbá bármely harmadik személy tevékenysége, beavatkozása, az ilyen szolgáltatók szolgáltatási feltételeinek megváltozása;

• a szoftveres környezet megváltozásából adódó működésképtelensége;

• és az Alkalmazásban szereplő bizonyos információk helytelensége, hiányossága vagy elavultsága.

6.2. Az Alkalmazás tartalmához való hozzáférésből vagy a hozzáférés hiányából, illetve tartalmának felhasználásából, vagy a felhasználás hiányából eredő közvetlen, közvetett, járulékos, következményes, büntető, vagy nem vagyoni kártérítés alapjául szolgáló károkért a Szolgáltató lehető legszélesebb körben kizár minden felelősséget. A Szolgáltató nem vállal helytállást azért, hogy az Alkalmazás, illetve a szerver, amely az Alkalmazást hozzáférhetővé teszi, valamint a tárolt fájlok vírusmentesek.

6.3. Az Alkalmazás használata feltételezi a Felhasználó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra.

6.4. A Szolgáltató semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

• Az interneten küldött és/vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, véletlenszerű megváltozása.

• Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza az Alkalmazás akadálytalan működését és a vásárlást.

• Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.

• Bármely szoftver nem megfelelő működése.

• Bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei.

6.5. A Szolgáltató nem felelős semmilyen alapon, semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami az Alkalmazáshoz való csatlakozás, az Alkalmazás megtekintése miatt következett be.

6.6. Felhasználó teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik a más személy személyes adatainak megadásából, illetve Alkalmazásban történő közzétételéből eredő károkért, a Felhasználó adatainak téves vagy megtévesztő megadásáért. A Szolgáltató ilyen esetben minden segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.

6.7. A Felhasználó másnak nem biztosíthat hozzáférést az Alkalmazáshoz, arra csak a Felhasználó jogosult, köteles a belépési adatait bizalmasan kezelni.

6.8. Az Alkalmazás tartalmazhat weboldalakra vonatkozó hivatkozásokat, utalásokat. Ezen weboldalakon szereplő információkkal, azok tartalmával kapcsolatban a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal.

6.9. A Szolgáltató nem vállal, nem garantál semmilyen eredményt, amely az Alkalmazás használatához fűződne, a Szolgáltatónak eredményfelelőssége nincs.

6.10. A jelen fejezetben tárgyalt korlátozások vagy kizárások nem érvényesek, ha és amennyiben a kár, haláleset vagy személyi sérülés a Szolgáltató szándékos cselekedetének, mulasztásának vagy súlyos gondatlanságának a következménye, illetve a Ptk.-ban megjelölt egyéb olyan esetekben, amelyekben a felelősség korlátozása vagy kizárása tilos.

6.11. A Felhasználó köteles biztosítani saját költségén azokat az eszközöket és a megfelelő sávszélességű internethozzáférést, amelyek a részéről a szolgáltatás igénybevételéhez szükségesek. A Szolgáltató javasolja tűzfal és vírusvédelem igénybevételét.

6.12. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Alkalmazásban (különösen a „Turizmus” és az „Álláshirdetések” menüpontok alatt) megjelenített egyéb szolgáltatók tevékenységéért.

7. A szerződés megszűnése

7.1. A Felek közötti, regisztrációhoz kapcsolódó szerződés a Felhasználó regisztrációs fiókjának bármely Fél általi törlésével megszűnik. Regisztráció hiányában a szerződés megszüntethető a Felhasználó részéről az Alkalmazás törlésével.

7.2. A Felhasználó jogosult a fiókot indokolás nélkül törölni, illetve a szerződést megszüntetni.

7.3. A Szolgáltató jogosult legalább 15 napos előzetes értesítés mellett indokolás nélkül törölni a Felhasználó fiókját vagy megszüntetni a szolgáltatását.

7.4. A jelen ÁSZF rendelkezéseinek Felhasználó általi megsértése vagy a Felhasználó általi jogszabályba ütköző vagy mások jogát sértő cselekmény vagy visszaélés esetén a Szolgáltató jogosult egyoldalú nyilatkozatával azonnali hatállyal megszüntetni a szerződést és törölni a Felhasználó fiókját.

7.5. A Felhasználó a fiókjának Szolgáltató általi azonnali hatályú törlése esetén nem jogosult ismételten igénybe venni a szolgáltatást, a Szolgáltató a Felhasználótól megtagadhatja a hozzáférést vagy az ismételt regisztrációt.

8. Elállási jog

8.1. A fogyasztónak minősülő Felhasználót  a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szerinti elállási jog illeti meg, amelyet a jelen ÁSZF elfogadását követő 14 napon belül gyakorolhat. Nem illeti meg ez a jog a Felhasználót, ha nem minősül fogyasztónak, vagyis nem a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén belül vagy nem természetes személy képviseletében jár el. A Felek kifejezetten megállapodnak azonban, illetve a Felhasználó kifejezetten kéri a Szolgáltatót a jelen ÁSZF elfogadásával, hogy a szolgáltatás nyújtását a szerződéskötést követően haladéktalanul, vagyis az elállásra nyitva álló határidő lejárta előtt kezdje meg. Erre tekintettel a Felhasználót az elállási jog helyett azonnali hatályú felmondás joga illeti meg, amelyet a Felhasználó a fiókja törlésével gyakorolhat. A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, továbbá a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően ezen kérésre, illetve nyilatkozatra tekintettel a fogyasztónak minősülő Felhasználót sem illeti meg az elállás vagy felmondás joga a Kormányrendelet szerint.

9. Panaszkezelés, jogsértő tartalom bejelentése

9.1. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím a fentiekben került megjelölésre.

9.2. A Felhasználó panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be a Szolgáltató elérhetőségein. Nem minősül panasznak, ha a Felhasználó az Alkalmazás működésével, tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.

9.3. A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát a Felhasználónak átadja, egyebekben pedig a következő pont szerint jár el.

9.4. Az írásbeli (ideértve az elektronikus úton), valamint telefonon tett panaszt a Szolgáltató – törvény eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon előterjesztett panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítószámmal látja el. A válaszhoz a Szolgáltató csatolja a panaszról felvett jegyzőkönyvet is. A rögzített panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja a Felhasználó figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. A válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, s azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni. A Szolgáltató által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényben fogyasztói szavatossági igény bejelentése esetében a 19/2014 (IV.29.) NGM. rendeletben előírt adatokat.

9.5. Jogsértő tartalom bejelentése: Az a jogosult, akinek a szerzői jogi törvény által védett szerzői művén, előadásán, hangfelvételén, műsorán, audiovizuális művén, adatbázisán, továbbá a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról szóló törvényben meghatározott, a védjegyoltalomból eredő kizárólagos jogát a Szolgáltató által hozzáférhetővé tett információ - ide nem értve a hozzáférhetővé tett információ szabványosított címét - sérti (a továbbiakban: „jogosult”), teljes bizonyító erejű magánokiratba vagy közokiratba foglalt értesítésével felhívhatja a Szolgáltatót a jogát sértő tartalmú információ eltávolítására. Az értesítésnek tartalmaznia kell: a) a sérelem tárgyát és a jogsértést valószínűsítő tények megjelölését; b) a jogsértő tartalmú információ azonosításához szükséges adatokat; c) a jogosult nevét, lakcímét, illetve székhelyét, telefonszámát, valamint elektronikus levelezési címét. Az értesítés átvételétől számított 12 órán belül a Szolgáltató - a jogosult jogát sértő információt biztosító igénybe vevő (a továbbiakban: érintett igénybe vevő) 3 munkanapon belül történő írásbeli tájékoztatása mellett - köteles intézkedni az értesítésben megjelölt információhoz való hozzáférés nem biztosítása vagy az információ eltávolítása iránt, és feltüntetni, hogy az eltávolítás milyen jogosult jogsértést állító értesítése alapján történt. Az eljárásra egyébként az Ekertv. 13. §-a az irányadó.

10. Jogorvoslat

10.1. Fogyasztó jogosult békéltető testülethez fordulni. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület a Pest Megyei Békéltető Testület (Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.; levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81; telefonszáma: 06-1-269-0703; fax száma: 06-1-269-0703;  e-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu). Az egyéb békéltető testületek elérhetőségei és további tájékoztatás megtalálható az alábbi linken:  https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek 

10.2. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platform, amely jogviták rendezésére használható, elérhető az alábbi linken: http://ec.europa.eu/odr , a platform használatának feltételeivel együtt.

11. Egyebek

11.1. Az Alkalmazás tartalma szerzői, illetve szellemi alkotásokhoz fűződő jogi oltalom alatt áll, azok vagy részeiknek, illetve az azokon található szoftvernek, grafikai, videó, adatbázis és egyéb műalkotásoknak, szövegeknek, védjegyeknek, kereskedelmi elnevezéseknek az engedély nélküli, a jelen ÁSZF céljával össze nem egyeztethető bármilyen formában vagy célból történő felhasználása vagy hasznosítása tilos! A szellemi alkotások jogosultja kizárólag a Szolgáltató.

11.2. Amennyiben a jelen ÁSZF bármely rendelkezését bíróság érvénytelennek találja, az érvénytelenség nem érinti az egyéb rendelkezések érvényességét, azok továbbra is érvényesek maradnak.  

11.3. Szolgáltató fenntartja magának a kizárólagos jogot arra, hogy saját döntési körében, bármilyen okból elfogadhatatlan tartalmakat az Alkalmazásról eltávolítsa.

11.4. A regisztrációval és az Alkalmazás használatával Ön kijelenti, hogy az ÁSZF-et megértette, azt tudomásul vette, és az Alkalmazás használatának feltételeként elfogadja.